Головна Новини Політика рада Відставка міністрів: що можуть вирішити на засіданні Ради
commentss НОВИНИ Всі новини

Відставка міністрів: що можуть вирішити на засіданні Ради

Експерти спрогнозували, як може розвиватися ситуація з відставкою міністрів Петрашка, Криклія і Степанова

17 травня 2021, 15:53
Поділіться публікацією:

Позачергове пленарне засідання Верховної Ради, в тому числі з кадрових питань (відставка низки міністрів), відбудеться 18 травня. Яким може бути розклад? Якими можуть бути торги? Як може розвиватися ситуація далі? "Коментарі" дізналися прогнози експертів.

Відставка міністрів: що можуть вирішити на засіданні Ради

ВРУ. Колаж: Д. Романюк/Comments.ua

Як відомо, заяви про відставку увечері 14 травня подали міністр економіки Ігор Петрашко (на його місце нібито претендує глава Державної податкової служби Олексій Любченко), а також міністр інфраструктури Владислав Криклій (замість нього керувати міністерством можуть поставити главу Укравтодору Олександра Курбакова).

Подання про відставку міністра охорони здоров'я Максима Степанова подав до парламенту глава уряду Денис Шмигаль.

Обговорювати ці зміни мають намір на сьогоднішньому вечірньому засіданні фракції "Слуга народу".

"Кадрові перестановки в Кабміні давно маячили на обрії"

Професор кафедри політичних наук у КНУ ім. Шевченко, політолог Анна Малкіна зазначає, кадрові перестановки в Кабміні давно маячили на обрії. Але то свята, то скандали заважали зайнятися цим питанням впритул.

"Трійка кандидатів" на вихід "досить несподівана, — вважає експерт. — З одного боку — це міністр охорони здоров'я Степанов, про відставку якого говорили мало не з першого дня призначення, з іншого — міністр інфраструктури Криклій, який отримав свою посаду ще в уряді Гончарука, зберігши його і в уряді Шмигаль. в свою чергу, міністр з розвитку економіки Петрашко, не помічений ні в яких гучних скандалах і не є "токсичний", потрапив в цю трійку в зв'язку з критикою з боку депутатів від "Слуги народу" . У них і Мінекономіки з самого початку не склалося з комунікацією"

На думку Ганни Малкіної, в ситуації, що кадрову ситуацію зберігається інтрига. У випадку з Кріклієм і Петрашком ситуація розвивається "в робочому порядку" — міністри написали заяви на відставку, претенденти на їхні пости вже озвучені і зараз під ці кандидатури збираються голоси в Раді. А ось міністр Степанов вирішив вплутатися у війну і добровільно залишити посаду відмовився, нагадує політолог.

"Основне звинувачення на свою адресу — провалену вакцинацію, він відкидає. І, справедливості заради, слід зазначити, що переговори про закупівлі вакцини в умовах її тотального дефіциту в світовому масштабі — це завдання в першу чергу прем'єр-міністра. Той же прем'єр Ізраїлю — Нетаньяху 40 раз подзвонив гендиректору Phaiser, щоб першим отримати препарат в необхідній кількості. Тому міністр Степанов буде до останнього намагатися розділити відповідальність за цей провал з прем'єром і всім Кабміном", — прогнозує Ганна Малкіна.

На її думку, ще одна проблема полягає в тому, що знайти досвідченого менеджера, готового очолити потопаючий "Титанік" під назвою Міністерство охорони здоров'я, не так вже й просто. Як непросто буде і зібрати голоси за призначення міністром, наприклад, головного санітарного лікаря Віктора Ляшка.

"А призначати людей в.о., знаючи, що вони, по суті, не будуть нести ніякої відповідальності за свою роботу, не дуже правильно, про що сьогодні заявив спікер ВР Дмитро Разумков. В цілому кадрові перестановки виконують завдання знизити невдоволення роботою всього Кабміну . Не потрібно забувати, що у депутатів ВР, в тому числі у монобольшості, є маса запитань до самого прем'єр-міністра Шмигалья. Тому в новому політичному сезоні восени — далі буде", — впевнена політолог.

"Найлегше списати на міністрів загальні провали в економіці"

Політичний консультант Олександр Вербицький вважає, що тимчасовий Кабмін Шмигаль і постійний — Зеленського — це наратив нинішньої політики Банкової.

"Найлегше списати на міністрів загальні провали в економіці взагалі (падіння п'ятий квартал поспіль рівня ВВП, зниження експорту товарів за кордон) і прогнози" прийдешніх невдач "- зокрема. А саме: провал земельної реформи, відносно невисокий урожай зернових, провал кампанії вакцинації. Але треба розуміти, що міністри — перш за все політичні призначенці, номенклатура правлячої партії, або компромісні фігури коаліції, — підкреслює експерт. — Але тільки чи відкрита політика відіграє роль при призначенні на міністерські пости?"

Олександр Вербицький зазначає, що той же Степанов, який заявив сьогодні знову, що не збирається йти добровільно, — це менеджер, але ніяк не по частині медицини. І складно до кінця зрозуміти причини його появи в команді Зеленського.

"Втім, не це головне. Швидше воно в тому, що Степанов не повинен був рушити все те, що до нього встигла" побудувати "пані Супрун. Що ж до власного KPI (тобто результативності) на посаді міністра охорони здоров'я- цього, швидше за все, ніхто не вимагав ", — розмірковує політконсультант.

Коментуючи звільнення міністра економіки Петрашко, експерт зазначив, що той — більшою мірою зі сфери консалтингу, ніж з реального сектора економіки. Хоча саме за економіку і її розвиток йому довелося відповідати.

"У підсумку, коли прийшов час антикризових заходів, до них ніхто не був готовий. І Петрашко в тому числі. Хоча, в чому можна звинувачувати людину, яка ніяк не впливає на процеси прийняття рішень в економіці? Наприклад, якщо говорити про черговий транш МВФ , то це швидше за зона відповідальності законодавців з парламенту. А міністерства — лише покірні виконавці їхньої волі ", — пояснює Олександр Вербицький.

Він також зазначає, що Криклій прийшов на посаду керівника Мінінфраструктури з народних депутатів, хоча міг би і далі себе добре відчувати в орбіті міністра внутрішніх справ Арсена Авакова.

"Жоден з названих міністрів не має ні досвіду державного управління, ні відповідної освіти. Такий, в деякій мірі, є у прем'єр-міністра Дениса Шмигаля, що вже добре для" молодої і прогресивної "команди реформаторів. Але важливо розуміти, що тимчасовий кабінет Шмигаля і постійний — Зеленського — це основний наратив нинішньої політики Банкової, в умовах зростаючих проблем в країні та зниження рейтингу виконавчої влади. і це говорить про те, що нинішні три міністри — не останні в списку на вихід. тому що основне завдання уряду — відводити удар від президента. Саме так, ймовірно, думають в його Офісі", — підкреслює експерт.

Нові кандидатури, на його думку, завжди знайдуться. У тому числі — за квотним принципом і погодженням з президентом (від олігархів, технічних і політичних партнерів).

"Завжди знайдуться бажаючі ризикнути взяти на себе якщо не відповідальність, то частина іміджу першої особи, з тим, щоб віддячити на нових посадах тих, хто їх кооптував в високі крісла. Але потрібно зауважити, що якщо мова йде про політичні конструкціях (наприклад — про можливих домовленостях "Слуги народу" з "Батьківщиною" або навіть з "Європейською солідарністю"), все прекрасно розуміють, що нинішні призначенці — не довговічні від слова "дуже". А значить — не варто робити ставку на стратегію в переговорах, але можна пограти в тактику. Вона ж — тільки в рішенні якихось законодавчих питань в парламенті, або в залученні бізнесу для вирішення суто вузьких завдань в проектах Офісу президента", — резюмує Олександр Вербицький.

Раніше "Коментарі" повідомляли, що в Раді хочуть "залагодити" закони через МВФ: чи отримає Україна транш .



Читайте Comments.ua в Google News
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.
Джерело: Комментарии
comments

Обговорення


Новини