Головна Новини Політика кабмін Зміни в Мінінфраструктури: з чим зіткнеться Кубраков
commentss НОВИНИ Всі новини

Зміни в Мінінфраструктури: з чим зіткнеться Кубраков

Новоспеченому міністру доведеться розгрібати ситуацію в морських портах, стежити за «Укразалізницею» та автоперевезеннями

20 травня 2021, 15:16
Поділіться публікацією:

Українські міністерства недовго залишалися "безхазяйними" після відставки деяких політичних фігур. Так, нового керівника отримало Мінінфраструктури — на посаду погодили колишнього очільника "Укравтодору" Олександра Кубракова.

Зміни в Мінінфраструктури: з чим зіткнеться Кубраков

Головою Мінфраструктури став Олександр Кубраков. Колаж: "Коментарі" / Д.Романюк

"Коментарі" звернулися до експерта за оцінкою цієї кандидатури. Спеціаліст спробував змалювати основні проблеми, з вирішенням яких Кубракову доведеться зіткнутися на новій посаді.

На думку керівника міжнародної консалтингової компанії Investegy, експерта з економічного аналізу та транcпортної інфраструктури Ярослава Пилипчука, особливих змін від приходу Кубракова до Мінінфраструктури чекати не варто. Фахівець стверджує, що є певна непорушна внутрішня система в таких органах, та й одній особі часто важко щось різко змінити.

"При цьому я вважаю, що попередній міністр був явно не на своєму місці, — стверджує Ярослав Пилипчук. — Тут повинні бути люди, які мають 20 і більше років досвіду. А Криклій без відповідного досвіду очолив міністерство з величезним обсягом проблем, з сотнями мільярдів гривень, які крутяться в ньому, коли йому було трохи за 30... Результати — відповідні".

За словами експерта, одним із найяскравіших є провал по кейсу "Укрзалізниці". Пилипчук підкреслює, що це підприємство загрузло в колосальних боргах, а його інфраструктура приходить в усе більший занепад з кожним роком. Від подібного, звичайно, багато в чому страждає бізнес.

"Величезні проблеми [існують і] в авіа-галузі, яка особливо постраждала від корона-кризи. Де програми стимулювання? Лише недавно був скасований ПДВ на внутрішні авіаційні перельоти, хоча і я, і інші представники Українського інституту майбутнього говорили про це від початку карантину, більше року тому", — підкреслює Ярослав Пилипчук.

Також експерт з сумом констатує і не найкращу роботу Укртрансбезпеки Це стосується впровадження системи WiM, яка просувається катастрофічно повільними темпами. Відзначимо, що Weigh-in-Motion — автоматизована технологія зі зважування вантажних автомобілів, основна функція якої фіксувати перевантаження.

Каже Ярослав Пилипчук і про проблеми в портах, із тим же дипломуванням моряків. Водночас він відзначає і плюс — початок процесу концесії, хоча і це поки триває вельми повільно.

"Добре, що прийнятий закон про річковий транспорт. Але він розроблявся ще до приходу Криклія. Однак прийняли його вже за Зеленського і його команди. У бізнесу є орієнтир, правила гри на річці. Але диявол криється в деталях, тож інтереси певних груп заклали у документ", — стверджує експерт.

За словами Ярослава Пилипчука, чимало провалів і проблем існує в сфері автомобільних перевезень. Фахівець упевнений, що безладні маршрутки повинні зникнути завдяки "приходу" муніципального транспорту, однак цього так і не відбувається.

"Кращим результатом роботи міністра, який пішов з посади, є звіт Єврокомісії про те, що в транспортній галузі України — величезна корупція. І, думаю, відставка Криклія — це наслідки нещодавнього візиту до Києва держсекретаря США, який закликав посилити боротьбу з корупцією", — припускає Пилипчук.

Експерт нагадує, що новопризначеного міністра Кубракова хвалять за активну участь у "Великому будівництві". Втім, на думку Пилипчука, це не є "супер-реформуванням".

"Такий процес — будівництво нових доріг, мостів і так далі — повинен йти постійно. І насправді зроблено дуже невеликі обсяги. Щоб наздогнати за новими дорогами ту ж Польщу, нам потрібно понад 600 років, — стверджує Ярослав Пилипчук. — Хотілося б, щоб новий глава відомства впорався з вищенаведеними проблемами. Якщо не впорається з тією ж корупцією, думаю, його приберуть ще раніше, ніж попередника, яка не пробув міністром і двох років. Незважаючи на складності, хочеться побажати новому міністру щирих успіхів. Якщо у нього буде воля до змін, можна змінити якщо не все, то багато що — в кращу сторону".

Нагадаємо, раніше "Коментарі" повідомляли, чого експерти очікують від нового керівника МОЗ Віктора Ляшка. Чому деякі активісти пов'язують чиновника з ім'ям екс-міністерки Уляни Супрун, дізнавайтеся в нашому матеріалі.

Також на порталі ви можете прочитати про те, чому в Україні так часто змінюють глав різних міністерств.



Читайте Comments.ua в Google News
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.
Джерело: https://comments.ua/ua

Новини