Головна Новини Політика рада Рада готується відновити роботу: яких сюрпризів варто чекати зі старту
commentss НОВИНИ Всі новини

Рада готується відновити роботу: яких сюрпризів варто чекати зі старту

Економічний паспорт, питання посилення обороноздатності України на тлі зростаючої військової загрози з боку РФ — ці теми стануть ключовими на порядку денному Ради

22 січня 2022, 13:54
Поділіться публікацією:

Наступного тижня у Верховній Раді, яка виходить із канікул, хочуть розглянути низку законопроєктів і постанов. Їх перелік опублікував у Telegram перший заступник голови Комітету фінансової та податкової політики ВР, нардеп від "Голосу" Ярослав Железняк. Серед них, зокрема, безліч економічних (у тому числі про запровадження економічного паспорта; низка проєктів, пов'язаних із тютюновим, гральним, будівельним бізнесом), про підготовку та ведення національного опору тощо. Експерти проаналізували пропоновані до розгляду документи, ймовірність їх прийняття, а також – яких сюрпризів очікувати від поновлення роботи Ради.

Рада готується відновити роботу: яких сюрпризів варто чекати зі старту

Верховна Рада України. Колаж "Коментарі" / Д. Романюк

Питання про економічний паспорт може викликати великі дискусії у Раді

Керівник політико-правових програм в Українському центрі суспільного розвитку Ігор Рейтерович впевнений: з питань, які стосуються національного спротиву, територіальної оборони, та й взагалі, що стосується національної безпеки й оборони, серйозних розбіжностей у сесійній залі не буде.

"Будуть, можливо, якісь тактичні моменти, пов'язані з особливостями ухвалення того чи іншого законопроєкту у тому чи іншому формулюванні. Але й опозиційні фракції (крім, хіба що, ОПЗЖ), та "Слуга народу" питання запровадження національного спротиву розглянуть у позитивному ключі. Довгу дискусію із цього приводу не прогнозую. Швидше побачимо підтримку таких проєктів – на тлі ескалації, яку маємо з боку РФ", – пояснює експерт.

А ось за економічним паспортом він очікує складну дискусію, яка місцями переходитиме на особистості.

"Більшість опозиційних фракцій виступлять категорично проти навіть не стільки факту запровадження економічного паспорта (законопроєкт №6394 та супутні зміни до кодексів №№6395-6397), скільки специфіки ініціативи. Нагадаю, що у законопроєкті доступ до такого паспорта отримує лише певна категорія дітей, які народилися, починаючи з 2019 року. Опозиція цілком логічно вкаже на дискримінаційні моменти цього документа. Наголошуючи на тому, що отримання такого паспорта лише дітьми, народженими після певного року, дискримінує інших. Що суперечить Конституції України, – наголошує Ігор Рейтерович. – Дискусія буде складною. Не виключаю спроб зриву голосування, його перенесення. Але навіть якщо дійде до голосування, навряд чи законопроєкт підтримають. Навіть частина СН досить скептично ставиться до цієї піарної ідеї. Під яку, до того ж, елементарно немає грошей. Швидше за все, ініціативу буде поховано під валом поправного спаму, дискусій тощо".

А ось законопроєкт про зміни сплати місцевого акцизу на тютюн, на думку експерта, розглядатиметься у робочому порядку.

"Зрозуміло, що опозиція не забариться скористатися ситуацією та продемонструвати підтримку місцевому самоврядуванню. Почнуть бити на те, що більше грошей має залишатися у місцевих бюджетах. Буде більш-менш робочий процес, який, можливо, розтягнеться у часі. Але не виключаю, що цей законопроєкт, який розглядається вже у другому читанні, набере достатньо голосів", – каже Ігор Рейтерович.

При цьому він закликає не забувати, що можуть втрутитися якісь додаткові чинники – спроби низки опозиціонерів заблокувати роботу Ради.

"Благо, причин вистачає. У тієї ж "Європейської солідарності" — це справа проти її лідера Порошенка, який, згідно з рішенням суду, не має права залишати Україну. Плюс – опозиція може вимагати (вже вимагає) приходу до парламенту представників силового блоку, проведення, можливо, закритого засідання з Кабміном за участю президента з питань оборони. Тема зараз актуальна, і опозиція її використовуватиме у своїх інтересах. Намагатися показувати, що влада не професійна, не компетентна, займається не тим і не так, мало уваги приділяє питанням національної безпеки та оборони. Просто не буде, – упевнений Ігор Рейтерович. – Для опозиції зараз чудовий момент "топити" владу та набирати бали. А влада відбиватиметься, говорячи, що опозиція підігрує Кремлю. Втім, такі звинувачення вже не надто працюють. Тим більше, що опозиція (без ОПЗЖ) упиратиме – ми, навпаки, хочемо вибити більше грошей на оборону, бачити жорсткішу реакцію на дії Росії. Так що сесія наступного тижня розпочнеться і продовжиться дуже весело – і завершиться, гадаю, не менш феєрично".

Ми практично не бачимо важливих законопроєктів у ракурсі ймовірного повномасштабного вторгнення Росії

Політолог Віктор Таран вважає, що перший сесійний тиждень роботи парламенту у 2022 році чітко демонструє пріоритети Офісу президента.

"Будемо об'єктивними – саме ОП зараз контролює парламент і вибудовує його порядок денний. Ми бачимо, що парламент має намір займатися зміною законодавства щодо грального та тютюнового бізнесу (№2713-д, №5719), лобіюванням ремонту Дністровської гідроакумулювальної електростанції (ГАЕС) без тендерів (№6273). Привертає до себе увагу і закладений у законопроєкті №4487 про внутрішнє переміщених осіб намір надати телеканалу ДОМ статусу першого та єдиного російськомовного українського каналу. Перевівши його зі статусу, який був раніше (ретрансляція лише на тимчасово окуповані території), до статусу всеукраїнського. Таким чином, створюючи медіаімперію ОП", – зазначає Віктор Таран.

При цьому, наголошує він, ми практично не бачимо законопроєктів, важливих у ракурсі ймовірного повномасштабного вторгнення Росії, про що все гучніше попереджають міжнародні партнери. Та й президент Зеленський цього тижня виступав із відповідними заявами.

"І мене, м'яко кажучи, вражає така інфантильність українського парламенту, – зізнався політолог. — У нинішніх умовах він мав би займатися принципово іншими питаннями. Наприклад, ініціювати термінові зміни у бюджеті у ракурсі збільшення видатків на оборону, на армію. У тому числі – створити резервний фонд (на кшталт ковід-фонду), який дозволив би уряду оперативно перекидати додаткові кошти на військові потреби – у разі вторгнення агресора. Також слід розглянути питання щодо запровадження надзвичайного стану у прикордонних областях. Щоб провести там якусь локальну мобілізацію сил та коштів. Таких законопроєктів, що горять, ми, на жаль, не бачимо. Натомість бачимо лобіювання бізнес-інтересів окремих галузей та бажання ОП створювати свою медіа-імперію. Це свідчить про повне нерозуміння чинною владою подій, що відбуваються в Україні, навколо України, у світі. Тих ризиків, загроз, які є. Така позиція нагадує мені ситуацію, показану у фільмі "Не дивіться нагору", коли політики, граючи у свої ігри, дозволили кометі, про наближення якої вчені попередили заздалегідь, знищити Землю".

Читайте також на порталі "Коментарі" — на парламентський канал Рада почали витрачати сотні мільйонів гривень.



Читайте Comments.ua в Google News
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.
Джерело: https://comments.ua/

Новини