Головна Новини Політика президент Які закони не зміг підписати Зеленський за два з половиною роки своєї каденції
commentss НОВИНИ Всі новини

Які закони не зміг підписати Зеленський за два з половиною роки своєї каденції

Верховна Рада також розглянула не всі закони, які повернулися з Офісу Президента

25 грудня 2021, 13:00
Поділіться публікацією:

Пройшло два з половиною роки від початку каденції Президента України Володимира Зеленського. За цей період Верховна Рада підписала та ухвалила чимало законів. Проте є низка ухвалених парламентом нормативних актів, яка "зависла" в Офісі Президента. Усі вони відзначені позначкою "Закон направлений на підпис Президенту", а доля та статус їх невідомі. Сайт sud.ua якраз розповідає про такі нормативні акти.

Які закони не зміг підписати Зеленський за два з половиною роки своєї каденції

Володимир Зеленський - фото Reuters

1. Закон про внесення змін до деяких законів України

Цей нормативний акт було ухвалено 06.12.2019 року, проте його ще не підписав Зеленський і не повернув до Верховної Ради.

Його метою було внести зміни до численних законодавчих актів України щодо проходження та особливості державної служби, врегулювання правового статусу державних службовців, повноважень керівників державної служби, виключення інституту погодження призначення керівників структурних підрозділів третіми особами, що відповідно до норм Закону України "Про державну службу" вилучено як суб'єктивний фактор та інструмент впливу.

2. Закон "Про внесення змін до Закону України "Про тимчасові слідчі комісії та тимчасові спеціальні комісії Верховної Ради України" щодо забезпечення належних умов роботи тимчасових слідчих та тимчасових спеціальних комісій Верховної Ради України"

Цей нормативний акт було прийнято 02.09.2020 та направлено на підпис Президенту. З Офісу Президента за його підписом закон так і не повернувся.

Закон пропонувалося залучати для забезпечення роботи тимчасових слідчих та тимчасових спеціальних комісій відряджених працівників державних органів або спеціалістів, з якими укладається цивільноправовий договір.

3. Закон України "Про внесення змін до статті 12 Закону України "Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України" щодо визначення територіальної підсудності судових справ, підсудних розташованим на території Автономної Республіки Крим та міста Севастополя судам і підслідності кримінальних правопорушень, скоєних на тимчасово окупованій території

Цей закон було ухвалено 02.12.2020, але глава держави його досі не підписав.

Ним вносилися зміни до статті 12 Закону "Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України" щодо визначення підсудності справ місцевим загальним, адміністративним і господарським судам, розташованим на території Автономної Республіки Крим і міста Севастополя.

4. Закон "Про внесення змін до Регламенту Верховної Ради України щодо опублікування рішень Верховної Ради України"

Верховна Рада ухвалила цей закон 16.12.2020 року. Вже через два дні, 18.12.2020, його відправили на підпис Президента. Подальша його доля невідома.

Проєкт закону передбачав, що з 1 січня 2021 року офіційне опублікування рішень Верховної Ради України мало здійснюватися лише в газеті "Голос України". Відомості Верховної Ради із переліку видань, у яких публікуються рішення парламенту, виключалися.

5. Закон "Про внесення змін до Закону України "Про порядок обчислення скликань представницьких органів місцевого самоврядування (рад)" щодо відновлення єдиного порядку обчислення скликань"

Законом від 28.01.2021 року пропонувалося внести зміни до статей 1, 2 та 4 "Прикінцеві положення" Закону України "Про порядок обчислення скликань представницьких органів місцевого самоврядування (рад)" та встановити вимоги щодо поновлення єдиного порядку обчислення скликань усіх представницьких органів місцевого самоврядування (рад) в Україні.

Проблемним моментом, який вирішувався цим законом, став відхід від єдиної нумерації скликань місцевих рад, що спостерігався у період 2009-2011 років та пов'язаний з Рішенням Конституційного Суду України від 4 червня 2009 року № 13-рп/2009 у справі за конституційною подачею щодо офіційного тлумачення положень частин першої, другої статті 141 Конституції України, яким положення статті 2 Закону України "Про порядок обчислення скликань представницьких органів місцевого самоврядування (рад)" від 24 червня 2004 року № 1866-IV було визнано неконституційним і втратило чинність.

6. Закон "Про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо посилення відповідальності за скоєння кримінальних правопорушень проти журналістів"

Законом від 02.02.2021 року збільшувалися санкції у статті 171 Кримінального кодексу України, а також викладалася у новій редакції частина четверта статті 345-1 Кримінального кодексу України, якою передбачено кримінальну відповідальність за загрозу вбивством, насильством, знищенням чи пошкодженням майна журналісту або членам сім'ї, навмисне заподіяння таким особам побоїв, легких, середньої тяжкості або тяжких тілесних ушкоджень у зв'язку зі здійсненням цим журналістом законної професійної діяльності, вчинене повторно або за попередньою змовою групою осіб або організованою групою у вигляді позбавлення волі на строк від семи до чотирнадцяти років.

Його також не підписали. 17.12.2021 до Ради внесли проєкт Закону "Про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо удосконалення захисту журналістської діяльності" № 6443.

7. Закон "Про внесення змін до Закону України "Про Національну поліцію" (щодо відрядження поліцейських до органів державної влади, підприємств, установ, організацій, установ вищої освіти зі специфічними умовами навчання та присвоєння спеціальних звань відрядженим (прикомандованим) поліцейським)"

Нардеп Олександр Бакумов зажадав від комітету звернутися до Президента з проханням надати роз'яснення про те, на якій стадії цей закон і чому він не підписаний і не ветований. За його словами, всі попередні усні звернення до Офісу Президента не дали результатів.

Зрештою, 03.12.2021 року Верховна Рада направила Президенту депутатський запит щодо долі ухваленого закону.

Законом усунута термінологічна неточність у тексті Закону, депутати замінили слова "вищий навчальний заклад" і "навчальний заклад" словами "заклад вищої освіти".

Уточнено процедуру присвоєння спеціальних звань поліціянтів, які відправлені до вищої освіти зі специфічними умовами навчання, що здійснює підготовку поліцейських.

Було запроваджено норми затвердження Президентом України переліку посад, які можуть бути заміщені поліцейськими у державних органах, установах вищої освіти зі специфічними умовами навчання, що здійснюють підготовку поліціянтів, установах та організаціях та граничних спеціальних звань на цих посадах.

8. Закон "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо імплементації норм міжнародного кримінального та гуманітарного права"

За закон депутати проголосували у другому читанні 20.05.2021. Невідомо, що саме у ньому не влаштувало Президента, але він також досі не підписаний.

Заради справедливості необхідно зазначити, що і Верховна Рада теж розглянула не всі закони, які повернулися з Офісу Президента з пропозиціями керівника держави (були заветовані), з них 1 – у 2019 році, 2 – у 2020 і 3 – у 2021 році.

Нагадаємо, раніше "Коментарі" інформували про те, що конкурсна комісія знову не обрала голову САП: подробиці.



Читайте Comments.ua в Google News
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.

Новини