Головна Новини Політика вибори "Комунальник" Кличко і епатаж в дусі "95 кварталу": чим здивує виборчий процес-2020
commentss НОВИНИ Всі новини

"Комунальник" Кличко і епатаж в дусі "95 кварталу": чим здивує виборчий процес-2020

Експерти розповіли про найяскравіші методи агітації на майбутніх місцевих виборах і чого чекати від українських політиків далі

4 вересня 2020, 11:46 comments1384
Поділіться публікацією:

Завтра, 5 вересня, офіційно стартує виборчий процес місцевих виборів, призначених на 25 жовтня. Агітаційні заходи вже йдуть повним ходом, але тепер їх буде ще більше. Які найдивніші "креативи" ми вже побачили, хто і як може відзначитися надалі, а також які методи агітації  цього разу можуть спрацювати — на ці та багато інших питань в нашому ексклюзив відповіли експерти.

"Комунальник" Кличко і епатаж в дусі "95 кварталу": чим здивує виборчий процес-2020

24tv.ua

Скарбничка абсурду

Ставлення до цих місцевих виборів куди серйозніше, ніж зазвичай, відзначає аналітик, політтехнолог Олександр Кочетков. Адже очікується, що підсумки цих виборів виявляться набагато гіршими для влади, ніж парламентські влітку 2019-го. Тому вони можуть стати відправною точкою для спроб переформатування Верховної Ради або її дострокових перевиборів.

"Але абсурду при всій серйозності вистачає, — каже Олександр Кочетков. — Для мене таким стало навіть не висування Олега Філімонова в Одесі (це якраз епатаж в дусі" 95 кварталу "), а висування Сергія Риженка від "Слуг" в Дніпрі. Він є чинним депутатом обласної ради від "Європейської солідарності". Тобто, для електорату Петра Порошенка він вже став чужим, а для електорату Володимира Зеленського ще не став своїм. Хто за нього повинен голосувати — загадка. Але хтось, звичайно, проголосує".

На думку аналітика, особливого креативу на цих виборах не передбачається.

"Головний меседж: професіонали повинні змінити дилетантів. Причому Віталій Кличко позиціюється саме професіоналом-комунальником, що лягає в скарбничку абсурду, — підкреслює Олександр Кочетков. — В результаті виборів замість гармонійної взаємодії місцевого самоврядування і центральної влади ми ризикуємо отримати осередки протистояння. І СБУ продовжить замість боротьби з ворожою агентурою війну з мерами, розслідуючи закупівлі сміттєвих баків і подібні дрібниці".

Українська "Мері Поппінс"

Політтехнолог Борис Тизенгаузен вважає, що особливо ніхто на цих виборах креативити не збирається.

"Як і торік, не спрацює залякування виборця типу: або я, або Путін. З того, що я бачу зараз, принаймні, по Києву, найбільш вдалі бордові кампанії в Ірини Верещук і Андрія Пальчевського. Там — класика: впізнаваність особи, короткий слоган без будь-яких хитрощів. У Верещук ще й плюс, що вона заходить на якомусь позитиві, як "Слуга Народу" рік тому, — зазначає експерт. — Найбільш невдалі кампанії — у Попова (там взяли й зліпили все в одну купу: і каштана листок, і фото вкрай невдале — в одному кольорі, а колір реклами — в іншому). Мені не дуже зрозуміле посилання партії "Пропозиція". Воно якесь складне, знеособлене. До масового виборця може не дійти ".

Історію зі злитими в мережу зйомками ролика кандидата в мери від СН Верещук , яка "літає" над Києвом а-ля Мері Поппінс, Борис Тизенгаузен називає хорошим ходом. За його словами, сама підготовка ролика вже підігріла інтерес до того, що ж там буде насправді.

"Кличко виборчу кампанію почав давно — з того моменту, як став мером, — каже політтехнолог. — Він може скільки завгодно вішати на борди різні слогани та іміджі. Але його виборець може помацати руками — що він зробив або не зробив. Швидше за все, від чинного мера буде стандартний посил — його обличчя і відсилання до якихось конкретно зробленим речами. Він уже в соцрекламі це повторював: суди не по словах, а по справах ".

Експерт нагадує, що офіційна кампанія ще не стартувала, а тому багато хто може приховати цікаві ходи. Але, підкреслює він, є партії, яких тільки неймовірний креатив і зможе врятувати. Це, наприклад, стосується партії "Голос", яка стрімко втрачає рейтинг по всій країні.

Шоу від Кличка і ролик Верещук

"За методами агітації йдемо плюс-мінус в канві місцевих виборів 2015 року — візуалка, ТБ, особисті зустрічі, його величність "сітка" на місцях, — зазначає експерт Українського інституту політики (УІП) Руслан Бізя. — Жодних нових технологій я поки не побачив. Хіба що після 2019 року всі ломанулись в соцмережі, при цьому намагаючись  не створити щось нове, а скопіювати старе ".

Дивувати, на думку експерта УІП, будуть, перш за все, намагатися ті, у кого відсоток не дозволяє зайти до місцевих рад. Їм доведеться яскраво і доказово демонструвати свої конкурентні переваги.

"Стандартний набір фраз у стилі "ми нові, ми люди справи"- не спрацює. Занадто велика конкуренція — і між національними, і між місцевими проектами", — пояснює Руслан Бізя.

З агітаційних моментів, які запам'яталися, він називає шоу від Кличка з рекордним флагштоком і прапором, а також вчорашню зйомку ролика Верещук, яка викликала бурхливу реакцію в Мережі.

"Всі інші поки особливою креативністю не відрізнялися. Але не будемо забувати, що кампанія тільки стартує. Так що попереду нас чекають і запливи, і забіги, і спроби своїми руками побудувати 9-поверховий будинок, а то й роздача засобів протидії коронавірусу", — прогнозує експерт.



Читайте Comments.ua в Google News
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.

Новини