Головна Новини Політика внутрішня політика Влада визначилася з шістьма першими платними автобанами: як можна протистояти потенційних ризиків
commentss НОВИНИ Всі новини

Влада визначилася з шістьма першими платними автобанами: як можна протистояти потенційних ризиків

Як оценіваеть ці плани влади

28 червня 2021, 21:42
Поділіться публікацією:

  Мінінфраструктури України має намір передати приватним інвесторам шість автомобільних доріг. Йдеться про дороги: Харків — Дніпро — Запоріжжя; трасі з Борисполя в Полтаву; Херсон — Миколаїв; Київ — Житомир — Рівне; Ягодин — Ковель — Луцьк; Дніпро — Кривий Ріг — Миколаїв. Ці ділянки стануть платними. Передбачувана ціна — 77 грн / 100 км. Як оцінюєте ці плани влади? Як можна протистояти потенційних ризиків? Експерти оцінили для порталу "Коментарі".

Влада визначилася з шістьма першими платними автобанами: як можна протистояти потенційних ризиків

Автобан (фото з відкритих джерел)

"Країна може втратити все, що вклала в інфраструктуру асфальтових доріг"

Директор інжинірингової компанії "Схід" Михайло Сорокін пояснює: "Якщо дорога платна, то це новозбудована дорога за кошти інвестора, який планує цю дорогу експлуатувати. Вона не повинна підміняти державну дорогу — це альтернатива. Якщо мова йде про капітальний ремонт з подальшим стягненням плати за проїзд, то це схематоз ". За словами Михайла Сорокіна, очевидно, що асфальтові дороги не справляються зі своїм завданням, особливо на тлі кліматичних змін.

"Країна може втратити все, що вклала в інфраструктуру асфальтових доріг, за тиждень аномальної спеки. А якщо більше? Виклик часу — збільшення автоперевезень і запит на збільшення навантаження на вісь. Це бетон. Розуміючи це, повинна бути прийнята концепція будівництва доріг регіонального та державного значення на основі бетонних технологій (якщо використовувати золошлаки ТЕС і ТЕЦ то отримаємо ще й зелене фінансування на утилізацію і реакреацію земель). Асфальт треба забороняти, — підкреслює Михайло Сорокін. — Він на 70% залежимо від імпорту бітуму. Логіки в ньому немає. Тому і концесійні дороги повинні включати відповідні технологічні вимоги ".


"Капітальний ремонт 2-х смугової дороги коштує приблизно 30 млн гривень"

Експерт з питань транспорту і дорожньої сфери Владислав Притоманова вважає, що ми бачимо черговий репутаційний хід, а платні дороги поки не можуть окупитися.

"Вважаймо, — пропонує експерт. — Капітальний ремонт 2-х смугової дороги коштує приблизно 30 млн гривень, виходячи з закупівель Укравтодору, Ще стільки ж витратимо на утримання і ремонт за 20 років. Разом — за 20 років потрібно вкласти в 100 км двосмугової дороги 6 мільярдів гривень. Ділимо на 77 грн. Отримуємо, що за 20 років по цій дорозі повинні проїхати 78 млн авто. Начебто для 20 років не багато? Подивимося по-іншому — це 7,4 автомобіля в хвилину повинні користуватися цією дорогою ".

Навіть якщо припустити, що дорогу віддадуть ідеальної після ремонту за рахунок держави, то 3 авто в хвилину — це теж дуже багато, впевнений Владислав Притоманова.

Нагадаємо, державне підприємство "Прозорро" (Prozorro) здатне адаптувати онлайн-систему для проведення тендерів по будівельним роботам для Київської об'їзної дороги (КОД). У Prozorro спростували пояснення "Укравтодору" про неможливість проведення публічних тендерів, повідомляють "Коментарі" з посиланням на заяву компанії.



Читайте Comments.ua в Google News
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.
Джерело: Comments.ua

Новини