logo_ukra

BTC/USD

60739.68

ETH/USD

2385.15

LTC/USD

278.23

USD/UAH

28.10

EUR/UAH

33.60

RUB/UAH

0.38

lang

Мова

UA RU
comment

Рубрики

comment

МЕНЮ

Головна Новини Політика внутрішня політика «Ірокези» в Одесі: Історія з американськими вертольотами переросла в скандал
commentss НОВИНИ Всі новини

«Ірокези» в Одесі: Історія з американськими вертольотами переросла в скандал

У 2017 році між «Укроборонпромом» і американською стороною було підписано меморандум про організацію виробництва на території нашої країни

5 березня 2021, 21:37

У "Укроборонпрому" наполягають, що домовленість з американцями щодо великовузлового складання вертольотів "Ірокез" Bell UH-1 Iroquois ( "Ірокез") на Одеському авіаційному заводі існує. Раніше польське видання Zbiam з посиланням на офіційну відповідь американської компанії Bell Trexton повідомило, що та не видавала Україні ліцензії на виробництво вертольотів Bell UH-1 Iroquois ( "Ірокез").

«Ірокези» в Одесі: Історія з американськими вертольотами переросла в скандал

Вертольоти «Ірокез» (фото з відкритих джерел)

Що відбувається і чому? З цими питаннями порталу "Коментарі" допомогли розібратися експерти.

Колишній працівник СБУ і консультант Комітету Верховної Ради з питань національної оборони безпеки Іван Ступак зазначає, що історія з анонсованим главою Укроборонпрому Юрієм Гусєвим початком ліцензійної збірки в Одеській області вертольотів Bell UH-1 Iroquois ( "Ірокез") плавно переросла в скандал.

"Американська компанія виробник вертольотів" Bell Trexton "в своєму листі заперечує видачу ліцензії Укроборонпрому на таке виробництво, — пояснює Іван Ступак. — У листопаді 2012 року в Україні відбувся практично ідентичний скандал, коли глава Державного агентства з інвестицій та управління національними проектами України Владислав Каськів підписав договір на будівництво LNG-терміналу з іспанською компанією GasNaturalFenosa. Однак вже на наступний день компанія цей факт спростувала. З'ясувалося, що "підписант" з боку GasNaturalFenosa — іспанський бізнесмен і колишній лижний інструктор, який не має ніякого відношення до компанії. В цей період часу Юрій Гусєв, в цьому ж Держагентстві очолював Дeпapтaмeнт нaціoнaльниx пpoeктoв ".

На думку Івана Ступака, Україна в особі Укроборонпрому стала жертвою афери і практично мало не влипли в корупційний скандал міжнародного рівня.

"Ймовірно, Укроборонпром все-таки вів переговори про початок ліцензійне складання вертольотів Bell UH-1, проте не з виробником, а з приватним посередником, який і брав на себе обов'язок про все домовитися з американською компанією. У якийсь момент часу щось пішло категорично не так, і вся угода не тільки зірвалася, але і переросла в скандал, — зазначає експерт. — Швидше за все ми маємо справу з корупційною конструкцією, яка за задумом своїх творців могла виглядати таким чином: Укроборонпром — посередник — американська компанія "Bell Trexton". Наявність компанії посередника дозволяло б Укроборонпрому цілком легально залишати на ньому певну суму грошей в якості комісійних виплат. А з огляду на середню вартість готових вертольотів на рівні $ 20-25 мільйонів за одиницю, то комісійні могли стати істотною надбавкою до пенсії для окремих українських чиновників. Антикорупційним органам України безперечно варто звернути увагу на дану історію, щоб уникнути її повторення в недалекому майбутньому ".

Політолог, конфліктолог Богдан Петренко підкреслює, що в політиці постправди прийнято придумувати смисли, які далекі від реальності, а потім їм обговорювати.

"Ймовірно, для того, щоб продемонструвати власну успішність, керівництво Укроборонпрому вирішило побігти попереду паротягу і заявити про домовленості. Можливо, домовленості дійсно існують, але — вони не перейшли у фінальну стадію. З огляду на секретний характер — не виключено, що американська сторона почала їх заперечувати ", — зазначає Богдан Петренко.

Але є, за його словами, і інший варіант.

"Наприклад, домовилися з якоюсь другорядною американською компанією, яка виробляє щось подібне, — пояснює він. — Тому дивує, що в останньому повідомленні Укроборонпрому немає чіткої назви підприємства з США, з яким ведуть переговори. Що не логічно — особливо з огляду на скандал, який розгорнувся навколо цих вертольотів. Україна, на жаль, вже має досвід підписувати договори з "лижними інструкторами". Тому ми завжди будемо дути і на холодну воду ".

Чи буде поставлено крапку в цьому питанні — сказати складно, вважає Богдан Петренко.

"Так, з одного боку, до річниці Незалежності — 24 серпня повинен бути виготовлений зразок вертольота. Але — в умовах постійної зміни інформаційного поля, громадська думка може забути про наміри — і 24 серпня у нас будуть інші інформаційні приводи для обговорення ", — резюмує експерт.

Нагадаємо, Верховна Рада України прийняла за основу законопроект, що передбачає реформу "Укроборонпрому". Тепер підприємство з Державного концерну перетвориться в акціонерне товариство.


Читайте Коментарі в Google News

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб першими дізнатися про найважливіші події!


Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.
comments

Обговорення

comments.ua
comments.ua

Новини

Підписуйтесь на повідомлення, щоб бути в курсі останніх новин!