Рубрики
МЕНЮ
Вечканова Елена
У Національному антикорупційному бюро назрівають важливі зміни. Головні з них, звісно, торкнуться керівництва, про що свідчить попередньо підтриманий — під час першого читання — проєкт закону №5459-1. У документі йдеться про те, що уряд зможе розпоряджатися кадровими питаннями в НАБУ, зокрема — призначати його очільника.
Уряд отримає можливість призначати очільника НАБУ. Фото: НАБУ
"Коментарі" звернулися до експертів, аби ті оцінили плюси і мінуси такого рішення. Також фахівці пояснили, що варто зробити, щоб антикорупційна структура працювала більш ефективно.
Політолог Валентин Гладких вважає, що Верховна Рада намагається прибрати ті правові підстави, які дали Конституційному суду можливість визнати неконституційним указ президента Петра Порошенка, яким він призначив Артема Ситника директором НАБУ.
На думку Гладких, Порошенко і його команда намагалися зберегти всі ті практики, які допомагали їм збагачуватися.
За словами Валентина Гладких, зміна законодавства щодо призначення та зняття з посади директора НАБУ проблему не вирішить.
Гладких вважає, що, перш за все, слід розібратися з правовими нормами. У тому числі — визначити, що саме вважається корупційною діяльністю. І чітко це прописати, так само, як відповідальність за подібного роду правопорушення.
Колишній працівник СБУ і консультант Комітету Верховної Ради з питань національної оборони безпеки Іван Ступак наголошує, що не так важливо, який орган все ж призначатиме на посаду директора НАБУ.
Відзначимо, що у підтриманому в першому читанні законопроєкті така комісія складається з шести чоловік. Троє із них визначаються Кабміном. Ще троє — теж розглядаються членами уряду, однак на основі пропозицій від партнерів із розвитку, котрі надавали Україні міжнародну технічну допомогу в запобіганні і протидії корупції.
З цієї нагоди експерт згадує розхожий вислів: "Коли справи в борделі йдуть погано, то треба не ліжка пересувати, а міняти персонал".
В цілому ж ефективність роботи НАБУ, на думку експерта, залежить від трьох ключових складових:
- українська влада не втручається в процес підбору кандидатів на посаду директора НАБУ;
- українська влада не намагається змінювати чинне законодавство, щоб прибрати з посади неугодного їй керівника НАБУ;
- очільникам НАБУ необхідно припинити використовувати в своїй роботі брудні методи в стилі провокацій хабарів, коли корупційна ситуація виникає штучно і з ініціативи детективів НАБУ.
Нагадаємо, раніше "Коментарі" разом із експертами намагалися розібратися, навіщо нашій країні така велика кількість антикорупційних структур, що працюють одночасно. Всі деталі — в нашому матеріалі.
Також на порталі ви можете дізнатися про те, кого з імовірно причетних до справи "ПриватБанку" осіб детективи НАБУ не так давно оголосили в розшук.
Новини