Рубрики
МЕНЮ
Таисия Ерохина
Журналістка Fox News Лара Трамп поділилася повідомленням від соціальної мережі Facebook, в якому її попереджають, що видалили відео-тизер майбутнього інтерв'ю Лари з її тестем — експрезидентом США Дональдом Трампом. У Facebook попередили, що будуть видаляти будь-які матеріали з голосом колишнього очільника Білого дому через блокування його облікових записів у Facebook і Instagram внаслідок підбурювання до безладів, які вилилися в спробу штурму його прихильниками Капітолію. "Коментарі" поцікавилися в експертів, наскільки політики стали залежні від соцмереж і чи важливо це в українських реаліях.
Колаж: Д. Романюк / Comments.ua
Нардеп IV і V скликань, директор Українського центру соціальної аналітики Євгеній Філіндаш підкреслює, що зараз соцмережі для багатьох людей стали частковою або повною заміною традиційних ЗМІ. У соцмережі все більше зміщується і політична агітація в усіх її формах.
"І цим вже щосили користуються зацікавлені сторони. Історія з Трампом, який у 2016 році виграв президентську кампанію саме за рахунок більш активної й грамотної роботи в соцмережах, а у 2020 році програв кампанію багато в чому через те, що господарі основних соцмереж відкрито "грали" на боці Байдена, дуже показова в цьому плані", — вважає Євген Філіндаш.
На його думку, в українських, як і в будь-яких інших реаліях, для просування своєї політики в соціальних мережах важливі кілька факторів:
1) вміння вести роботу в соціальних мережах;
2) гроші на просування свого контенту;
3) адміністративний ресурс у найширшому сенсі, що впливає на соцмережі.
"Починаючи від прихильності (або навпаки) господарів платформ соціальних мереж і закінчуючи якимось РНБО, який, як бачимо, може запросто заборонити якісь медіа або доступ до якихось соцмереж", — уточнює Євген Філіндаш фактор № 3.
Експерт Українського інституту політики Владислав Дзівідзінський вважає, що ситуація з Трампом і соцмережами вийшла на світовий рівень.
"Політики входять в дискусію з суспільством з приводу того, чи має право приватна компанія (в цьому випадку — Facebook) обмежувати чиюсь свободу (в цьому випадку — Трампа). Гендиректор Facebook Марк Цукерберг і опоненти Трампа підтримують обмеження, нагадуючи про штурм Капітолію. Але чимало політиків, які не хочуть з часом опинитися на місці "забаненого" Трампа, апелюють до правових базисів — рівності, законності. І вважають, що вводити обмеження повинні судова, правоохоронна системи. Я, до речі, з цим згоден. Адже соцмережі давно не просто продукт приватної компанії, але — серйозний механізм впливу на життя і настрої суспільства", — пояснює Владислав Дзівідзінський.
Він нагадує, що в певні інформаційні піки Трамп робив у день 10-12 постів в Twitter, звідки його також вигнали. Деякі мали величезні резонанс і навіть могли призвести до конфліктів з тією ж Північною Кореєю, на Середземномор'ї.
"Роль соцмереж у сьогоднішньому світі — величезна. Розуміють це і в Україні, — підкреслює експерт. — В останні роки у нас з'явилися політики-селебрітіс, медійні. Найяскравіший приклад — Зеленський. Саме його президентська кампанія, проведена в основному в соцмережах, відкрила багатьом очі на цей вид комунікації. Два досвідчених політика — Порошенко і Тимошенко — маючи партійні структури по всій країні, використовуючи всі відомі раніше методи реклами і комунікації, геть програли інформаційну війну соцмережах і платформ, якими оперував Зеленський — Facebook, YouTube, Instagram, Telegram. Зеленський показав, як в найкоротші термін, без партійної структури, без дорогих зовнішніх реклам і ТБ, за рахунок цікавинки, впізнаваності, довіри до персони, вміння створювати контент, можна отримати приголомшливий результат. Активно продовжує Зе-команда "юзати" всі сучасні платформи і прийшовши до влади. За соцмережами — майбутнє політики. І світової, і української. Саме грамотні комунікації та довіра до персон буде запорукою підтримки політиків у найближчому майбутньому".
Раніше повідомлялося, що соцмережі "вибухнули" через указ Зеленського про подовження президентського ланцюга на чотири ланки.
Новини