Рубрики
МЕНЮ
Елизавета Черных
В "Слузі народу" очікують, що резонансні законопроекти 5600 (про внесення змін до Податкового кодексу України) і № 5599 (про деолігархізації) винесуть на розгляд у ВР на наступному тижні.
Верховна Рада України - фото з відкритих джерел
Які шанси на те, що їх підтримають? Хто виграє, а хто програє від їх нього прийняття? На ці питання виданню "Коментарі" відповідали експерти.
На думку економічного експерта Олександра Гаврутенка, якщо перший законопроєкт знайшов кодову назву "ресурсний", то другий можна сміливо назвати "іміджевим". І це означає, що обидва вони життєво важливі для влади.
Але по факту, підкреслює експерт, ні в тому, ні в іншому законопроєкті немає ані боротьби з олігархами, ані відновлення рентної справедливості.
Олександр Гаврутенко не виключає, що "деолігархічний" закон у результаті може стати найбільшим іміджевим провалом, коли виявиться, що через два роки, до моменту початку нових президентських виборів, він так і залишиться мертвонародженим — і під критерії олігархів, позначені в ньому, ніхто не потрапить. Тим самим будуть обілені й легітимізовані реальні, а не "підзаконні" олігархи.
Аналітик "Центру розумних рішень" В'ячеслав Черкашин вважає, що швидкість, з якою профільний комітет розглядає проект 5600 до другого читання, говорить про те, що наміри у влади найсерйозніші. І що "напалмовий" для відновлення економіки законопроект (закладене там зростання податків у 2022 році складе понад 30 млрд грн) буде прийнятий.
На думку В'ячеслава Черкашина, підготовка проєкту 5600 до другого читання, в тому числі через його надзвичайний обсяг (11 тис правок) і потрійний турборежим їхнього розгляду, рясніє грубими порушеннями регламенту ВР України (зокрема ст. 116).
На його думку, проєкт 5600 ще не отримав остаточного оформлення, але вже зараз можна визначити потерпілих (і це не олігархи).
"Основний удар припаде на власників мікроділянок землі / земельних паїв та аграрний сектор в цілому, промислові підприємства, а також на ті великі компанії, у яких є збитки, — прогнозує В'ячеслав Черкашин. — Оцінюючи ситуацію в цілому, можна сказати, що прийняття 5600, внесення жорсткого проекту бюджету-2022 і старт нульового декларування укупі зі внесенням законопроекту про непрямі методи контролю доходів громадян, свідчить про бажання влади піднімати податки і посилювати адміністративний тиск. У тому числі і через запуск бюро економічної безпеки та надання нових повноважень контролюючим органам. Економіка і громадяни будуть реагувати відповідно — з наслідків нинішньої кризи ми будемо вибиратися роками, а потік українських трудових мігрантів в Польщу та інші країни стане тільки посилюватися ".
Раніше "Коментарі" писали, що нардеп розповів, що не так із проєктом Держбюджету на 2022 рік.
Новини