Головна Новини Політика зовнішня політика Львів відмовився від покупки 100 білоруських МАЗів: як будемо просувати свою продукцію
commentss НОВИНИ Всі новини

Львів відмовився від покупки 100 білоруських МАЗів: як будемо просувати свою продукцію

Віце-президент Українського союзу промисловців і підприємців Денис Красніков запевняє, що український громадський транспорт не гірше, а часто і перевершує за якістю імпортний

6 квітня 2021, 21:26
Поділіться публікацією:

Мер Львова Андрій Садовий повідомив, що місто відмовляється від покупки 100 білоруських МАЗів, щоб не фінансувати режим Олександра Лукашенка.

Львів відмовився від покупки 100 білоруських МАЗів: як будемо просувати свою продукцію

Білоруські МАЗи (фото з відкритих джерел)

Як розцінюєте це рішення? Чому Україні важливо максимально відмовитися від імпорту, зробивши ставку на вітчизняних виробників? Як їм можна і потрібно допомогти, в тому числі — просуваючи українську продукцію в інші країни? З цими питанням порталу "Коментарі" допомогли розібратися експерти.

Заступник директора Інституту розвитку інновацій (INTENS) Артем Петренко звертає увагу, що Білорусь вже багато років системно підтримує своїх експортерів, маючи спеціальні інститути для експортного кредитування, лізингу та страхування експортних ризиків.

"Також в Білорусі компенсують частину або всі витрати на участь своїх виробників у міжнародних виставках. І нам можна і потрібно в цьому брати з них приклад, — упевнений Артем Петренко. — На жаль, в Україні з підтримкою експорту в останні десятиліття була справжня біда. Закон про Експортно-кредитному агентстві (ЕКА) прийняли ще в кінці 2016 року, але агентство толком почало працювати тільки минулого року. Ймовірно, минулої влади це було абсолютно не потрібно. Команда Володимира Зеленського, нарешті, почала активно рухатися в цьому напрямку. Оголошене істотне збільшення фінансування ЕКА протягом найближчих років, і ми дуже чекаємо конкретних результатів. Бо вже сьогодні наш сусід і конкурент Польща видає експортних кредитів і гарантій на більш ніж 5 млрд. Доларів. Ось як з нею конкурувати? "

За словами експерта, важливо, щоб підтримувався саме експорт з достатнім рівнем переробки та технологій. І щоб була істотно розширена лінійка продуктів такої підтримки, включаючи дешеві кредити для покупців української продукції за кордоном.

"Наскільки мені відомо, в Кабміні і Офісі президента також дискутується питання ролі збільшення державних банків в підтримці експорту. У будь-якому випадку, масштабне розширення діяльності ЕКА можливо тільки при тісній співпраці з банківським сектором, — зазначає Артем Петренко. — Дуже правильно президентом України поставлено завдання дипломатичного корпусу з приводу економізації зовнішньої політики. Щоб якість роботи дипломатів оцінювалося за конкретними параметрами зростання нашого експорту і освоєння нових ринків. Для цього розширюється мережа дипломатичних і торговельних представництв у важливих країнах і регіонах ".

Заступник директора INTENS нагадує, що Кабмін в Національній економічній стратегії до 2030 року поставив перед країною дуже конкретну і амбітне завдання — збільшити експорт за майбутнє десятиліття в 2,5 рази — до 150 млрд. Доларів. Ось тільки вже зараз експорт тієї ж Польщі перевищує 320 млрд. Доларів.

"Тому нам потрібно рухатися швидше і використовувати всі доступні механізми просування наших товарів на світові ринки, — упевнений Артем Петренко. — Що стосується обмеження закупівлі іноземних товарів за державні та муніципальні кошти, то подібна практика діє в США та інших країнах. Тут нічого нового немає. Відповідний законопроект, прийнятий в минулому році в першому читанні, поки чекає другого читання. Думаю, важливо домовитися з нашими європейськими партнерами і таки прийняти цей закон в тому вигляді, щоб він нормально запрацював. Фінансова децентралізація дала більше доходів до бюджетів місцевих громад. І вони також можуть серйозно посилити підтримку українських виробників. Важливо їм дати для цього законні інструменти ".

Віцепрезидент Українського союзу промисловців і підприємців Денис Красніков запевняє, що український громадський транспорт не гірше, а часто і перевершує за якістю імпортний.

"Але в багатьох містах, на жаль, мери не користуються можливої преференційної поправки для закупівлі вітчизняної техніки за процедурами міжнародних організацій. Було б набагато розумніше для правильної національно-орієнтованої промислової політики і відповідно до законів спочатку підготуватися правильно до тендерів, ніж потім демонструвати ті чи інші політичні кроки, залучаючи як своїх, так і чужих виробників в непотрібні баталії та політичні кроки ", — зазначає Денис Красніков.

На його думку, якби на державному, а також на рівні місцевої влади була введена дозволена 15% поправка для місцевого виробника, це б стимулювало не лише розвиток вітчизняних автомобілебудівників. Імпортери, своєю чергою, задумалися б про локалізацію на території України, розуміючи, що така політика — всерйоз і надовго.

Нагадаємо, раніше експерти оцінили заяви Лукашенка про "заколоті" і "розпад СРСР", а також спрогнозували, що чекає Білорусь.



Читайте Comments.ua в Google News
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.
comments

Обговорення

Поділіться своєю думкою!


Новини