logo_ukra

Coinspot 26.09.2020

BTC/USD

10747.98

ETH/USD

353.61

LTC/USD

46.10

НБУ 26.09.2020

USD/UAH

28.41

EUR/UAH

33.12

RUB/UAH

0.38

comment

Рубрики

comment

МЕНЮ

Головна Новини Політика внутрішня політика Зеленський і «засранці»: які масштаби перевантаження і чи доречні слова президента
commentss НОВИНИ Всі новини

Зеленський і «засранці»: які масштаби перевантаження і чи доречні слова президента

Експерти оцінили емоційне звернення президента Володимира Зеленського до далекобійників, а також розповіли про актуальність проблеми перевантаження

24 червня 2020, 15:28 comments1853

Президент України Володимир Зеленський записав відеозвернення до далекобійників через перевантаження автомобілів, в якому назвав їх "засранцями" і пообіцяв знайти. Експерти розповіли виданню "Коментарі", наскільки актуальна проблема перевантаження і наскільки доречні такого роду звернення із боку глави держави.

Зеленський і «засранці»: які масштаби перевантаження і чи доречні слова президента

"Везти з перевантаженням – єдина можливість для аграрія заробити на своїй продукції"

"За дотримання габаритно-вантажних норм (ГВН) відповідає Державна служба безпеки на транспорті (ДСБТ) і Національна поліція України. Для того щоб накласти штраф потрібно зважити автомобіль, при цьому важлива не загальна його маса, а навантаження на вісь, – зазначає експерт з питань транспорту і дорожньої сфери Владислав Притоманов. – Саме тому Нацполіція не може самостійно виявляти порушників і штрафувати – у неї немає можливості зважити машину по осях".

Для зважування автомобілів використовують стаціонарні і мобільні пункти зважування, а також weight-in-motion (комплекс автоматичного габаритно-вагового контролю Weigh-in-Motion – "зважування у русі").

"Стаціонарні пункти всім відомі. Всі знають їх розташування, змінність, контакти інспекторів і керівників поліцейських, – продовжує Владислав Притоманов. – Інспектори живуть в тому ж регіоні та бувають навіть випадки збройних нападів за їх принципову позицію. Мобільні пункти використовуються рідко через брак інспекторів та необхідність кооперуватися з поліцією. Їх розташування оперативно доводиться до відома перевізників".

Ситуацію, за словами експерта, може змінити weight-in-motion. Але їх тільки шість – і всі розташовані в Київській області.

"До кінця року планується запустити ще 54 пункти по Україні. Але вже йде шостий місяць року, тому їх навряд чи вдасться запустити до сезону зернових, – підкреслює Владислав Притоманов. – До того ж, враховуючи, що це автоматична фіксація порушення і виписка з протоколу, то, як і зі швидкісним контролем, немає впевненості, що протоколи, складені з використанням weight-in-motion, будуть прийматися як доказ у суді".

Проблемою є також низька чисельність інспекторів у ДСБТ, підготовка нових кадрів, боротьба з корупцією на місцях.

"У ДСБТ на початок цього року працювало 613 людини, з яких 141 – це інспектори, – зазначає експерт. – Тобто, по 5-6 – на область. Крім габаритно-вагового, інспектори займаються іншими видами контролю та іншими видами транспорту. Тому на сьогодні фізично такою кількістю співробітників перемогти перевантаження неможливо".

Причина перевантажень, за словами Владислава Притоманова, полягає у відсутності альтернативного виду транспорту.

"Зерновики віддають перевагу залізничному сполученню, але Укрзалізниця не в змозі задовольнити їх потреби, а ринку літнього транспорту, доступного для середнього аграрія, не існує, – пояснює експерт. – Тому "бізнес-модель" – везти з перевантаженням – це єдина можливість для аграрія заробити на своїй продукції".

Одним з варіантів вирішення проблеми могло б стати прийняття факту перевантаження та будівництво бетонних доріг, які здатні витримати навантаження в 60-70 тонн. Це лише інженерне питання і новий підхід для вирішення проблеми, а не латання дірок по "накатаній".

"Послання президента до водіїв – це кричати на офіціанта за несмачну страву, – упевнений Владислав Притоманов. – Причина не в тому, що водій поганий, а в тому, що власник диктує умови на ринку. І поки йому дешевше платити за перевантаження і, зрідка, штрафи, він буде продовжувати це робити. Відсутність альтернативи буде тільки збільшувати конфлікт між перевізниками, вантажовідправниками і владою. Дороги від цього краще не стануть. Тож головне – надати можливість українським виробникам доставляти свій товар до точки призначення за розумну плату, яка дозволить йому конкурувати ціною на ринках. Тоді й пропаде необхідність перевантажувати і ризикувати грошима".

Ефекту не буде ніякого, водії потролять у відповідь і образяться"

Народний депутат України VIII скликання, експерт Українського інституту майбутнього Ігор Попов згоден з тим, що проблема перевантаження є. І боротися з нею, на його думку, потрібно комплексом заходів.

"Приміром, поліпшувати якість доріг, впроваджувати технології бетонних покриттів. Працювати з виробниками зерна, вони досить залежать від держрегулювання, – перераховує Ігор Попов. – Президент має в своєму розпорядженні набір конституційних інструментів, радників, свій уряд, свою парламентську більшість".

А тролінг в групі далекобійників експерт УІБ вважає стріляниною з гармати по горобцях.

"Ефекту не буде ніякого, водії потролять у відповідь і образяться. А експерти знову побачать, що влада не вміє користуватися законними повноваженнями для вирішення проблем в державі", – резюмує Ігор Попов.

"Зеленський освоїв "трампівський метод" спілкування з масами"

Політичний консультант Олександр Вербицький вважає, що Володимир Зеленський досить швидко освоїв "трампівський метод" спілкування з масами.

"Після того, як він дав коротку характеристику меру Черкас, взявся за далекобійників. І в першому і в другому разі, якщо підійти з точки зору знання та розуміння великого і могутнього, має місце алегорія. Але є і жорстка Правда, – зазначає Олександр Вербицький. – У першому випадку йдеться не стільки про Черкаси, скільки про місцеве самоврядування, з яким жоден президент нічого зробити не міг, крім як домовитися".

Але потрібно розуміти, підкреслює політконсультант, що президент – це гарант дотримання прав і свобод – з однієї сторони. І законності як такої – з іншого. Тим більше – в умовах пандемії.

"До речі, саме слово "бандит", адресоване меру Черкас, в різних виконаннях має різний сенс, – продовжує Олександр Вербицький. – Матуся говорить дитині: "Ах ти, бандит такий!". Можна зрозуміти по-різному... Це не виправдання для президента, це нюанси мови. Тому що бандити і злочинці – різні й слова, й поняття.

А ось до далекобійників, вважає експерт, треба підходити з точки зору водіїв.

"Мова про простих смертних на дорогах, які платять податки на утримання цих доріг і не бачать поліпшень, – пояснює політконсультант. – Зате вони бачать знаки, що забороняють рух великовантажного транспорту при температурі повітря понад 28 по дорогах загального користування. І спостерігають пункти контролю (зважування), які фури об'їжджають, як можуть. І слово "засранець" рідко почуєш з уст простого водія. Інші слова, емоції, жести. У цьому разі президент правий на всі 100%".

Нагадаємо, у Зеленського повідомили про чергову поїздку в регіони.


Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб першими дізнатися про найважливіші події!


Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.
Джерело: https://comments.ua
comments

Новини партнерів

Новини

Підписуйтесь на повідомлення, щоб бути в курсі останніх новин!