Головна Новини Політика внутрішня політика Віце-прем'єр Любченко придумав нові схеми для тиску на бізнес і громадян - ЗМІ
commentss НОВИНИ Всі новини

Віце-прем'єр Любченко придумав нові схеми для тиску на бізнес і громадян - ЗМІ

Схеми сприятимуть тінізації цілих секторів економіки, вважають журналісти

13 вересня 2021, 19:05
Поділіться публікацією:

Перший віцепрем'єр-міністр і міністр економіки Олексій Любченко має намір впровадити кілька потенційно корупційних схем під виглядом підтримки вітчизняного виробника і посилення контролю над ринком інтернет-торгівлі. Про це пише УНІАН. 

Віце-прем'єр Любченко придумав нові схеми для тиску на бізнес і громадян - ЗМІ

Олексій Любченко (фото з відкритих джерел)

Схеми збільшать корупційні ризики і сприятимуть тінізації цілих секторів економіки, а також розквіту контрабанди, вважають журналісти.

Видання нагадує, що сьогодні в Україні вже діє програма компенсації вартості агротехніки вітчизняного виробництва — 25% можна отримати через банк-партнер Мінагрополітики. Однак, за даними джерел авторів в Мінекономіки, тепер мова йде про суттєве розширення програми, зокрема, на іншу продукцію машинобудування, за прикладом сусідньої Білорусі, яка продає свої трактори і вантажні автомобілі також з компенсацією 15-25% з бюджету.

Журналісти вказують на кілька корруптогенних факторів цієї ініціативи. По-перше, це тіньові схеми включення в програму виробників такої "потрібної" продукції. По-друге, корупційної може виявитися схема включення в процес банків-партнерів. По-третє, навряд чи обійдеться без корупції і на боці покупця, який напевно повинен буде пройти безліч бюрократичних процедур, щоб отримати свою компенсацію в повному обсязі і в обіцяні терміни, а за прискорення — заплатити.

Ще одна нова ініціатива Мінекономіки спрямована на посилення контролю над ринком інтернет-торгівлі. Мінекономкі ініціювало проєкт закону "Про захист прав споживачів", який повинен впровадити нові "дієві механізми" з регулювання інтернет-торгівлі. Згідно з документом, підприємці, які здійснюють електронні продажі, обов'язково повинні будуть розміщувати інформацію про себе як підприємстві і встановлений перелік інформації про продукцію. У законопроєкті дається визначення "електронний торговельний майданчик (маркетплейс)" і "електронний сервіс порівняння продукції (прайс-агрегатор)"; встановлюється відповідальність за ненадання повної інформації суб'єктом господарювання для його ідентифікації.

"Чи варто говорити, що в таких формулюваннях ініціатива виглядає, як спроба наділити держорган (Госпотребслужбу) неабиякими корруптогенними повноваженнями: можливостями призначати штрафи, залякувати і просто закривати неугодні інтернет-магазини — як дрібні, так і великі. До роботи над регулюванням онлайн-торгівлі підключать Мінціфри: вже кипить робота над створенням платформи "Е-споживач" для продавців, які здійснюють господарську діяльність в інтернет-магазинах, зокрема, маркетплейсах, прайс-агрегаторах, класіфайдах. Такий сервіс дозволить ідентифікувати продавця шляхом надання йому статусу Госпродпотребслужбой "Перевірений продавець" . А де "спеціальний статус" і "білі списки" "обраних компаній" — там обов'язково є місце корупційного інтересу приймає рішення чиновника ", — йдеться в матеріалі.

У Мінекономіки кажуть, що після прийняття закону Госпродпотребслужба отримає право звертатися до провайдера сайту і обмежувати доступ госпсуб'єктів, які використовують "нечесну підприємницьку практику", порушують законодавство про захист прав споживачів і яких неможливо ідентифікувати.

Нагадаємо, що видання "Коментарі" повідомляло про те, що Олексій Любченко буде "закручувати гайки" бізнесу восени — ЗМІ.



Читайте Comments.ua в Google News
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.

Новини