Мінінфраструктури планує передати в концесію більшість українських портів, а в держуправлінні залишити ті, які є найбільш вигідними. Про це заявив заступник глави Офісу Президента, координатор "Великий будівництва" Кирило Тимошенко під час виступу на форумі "Україна 30. Міжнародна політика". Експерти оцінили це рішення, його можливі плюси і мінуси для порталу "Коментарі".
Український порт (фото з відкритих джерел)
Старший економіст Ukraine Economic Outlook (незалежна група економічного прогнозування), викладач курсу макроекономіки "Бізнес-школи МІМ-Київ" Михайло Кухар нагадує фразу знаменитого американського економіста Мілтона Фрідмана, що держава — найгірший власник.
"І він був абсолютно прав, — упевнений Михайло Кухар. — Великі вітчизняні та міжнародні оператори швидко перетворять порти в процвітаючі підприємства. Досвід ТИСА (група компаній ТІС — "Трансінвестсервіс") це показує дуже явно".
За словами експерта, в Європі держава залишає за собою тільки причальні стінки, а всю портову інфраструктуру будує приватний бізнес.
"Так що я можу тільки вітати таке рішення", — зазначає Михайло Кухар.
Керівник Фундації "Вища школа професійної політики" Олег Вострих звертає увагу, що ідея з передачею портів у концесію приватним структурам витає в повітрі досить давно.
"Ще років 20 назад бізнесу доводилося шукати варіанти: як увійти в порт, на яких умовах і як утриматися в ньому при частій зміні керівництва галузі, яким чином захистити свої інвестиції. У 2012 році був розроблений і проголосований закон про морські порти, який частково вирішив питання взаємовідносин в даній галузі. Але багато моментів залишилося не відрегульованими. До того ж цей бізнес є досить прибутковим. Що привертає до нього увагу основних фінансових гравців в Україні. Перевалка зерна, руди, палива та інших вантажів — завжди будуть актуальними і дозволяють за допомогою ціни на послуги конкурувати з іншими гравцями", — пояснює Олег Вострих.
На його думку, запит на концесію портів — правильний і важливий. Тим більше, що держбюджет не може собі дозволити фінансування таких великих проєктів розвитку портової галузі.
"Але, як зазвичай в нашій країні, реалізований цей план, швидше за все, буде так, щоб фінансово-промислові групи України підім'яли ласі шматочки під себе. Що ще більше зміцнить їхнє домінуюче положення в економіці країни. І дозволить диктувати умови для решти бізнесу, котрий має послугами портів, — прогнозує Олег Вострих. — А основний потік світових вантажів продовжить йти в порти сусідніх країн. Тому що там є зрозумілі тарифи, стабільність, надійність і законодавство, що дозволяє домагатися істини в судах".
Нагадаємо, останній пленарний тиждень роботи ВРУ з 13 по 16 липня може бути присвячена розгляду критично важливого для 150 тисяч моряків і їх сімей законопроєкту, який дозволить прибрати корупцію в сфері видачі та продовження документів в морській галузі.
Читайте Comments.ua в Google News
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.