Головна Новини Політика Скандали.Політика Голову транспортного комітету Ради звинуватили в конфлікті інтересів по кар'єрах Укрзалізниці
commentss НОВИНИ Всі новини

Голову транспортного комітету Ради звинуватили в конфлікті інтересів по кар'єрах Укрзалізниці

Юрій Киселя підозрюють в монополізації доступу і махінацій навколо півтора десятків кар'єрів залізничного підприємства

8 липня 2021, 14:02
Поділіться публікацією:

Голову комітету Верховної ради з питань транспорту Юрія Кисіля звинувачують у монополізації доступу до кар'єрів "Укрзалізниці". Закупівлі продукції здійснюється нібито тільки через компанії-посередники, пов'язані з ним.

Голову транспортного комітету Ради звинуватили в конфлікті інтересів по кар'єрах Укрзалізниці

Голова транспортного комітету Верховної Ради Юрій Кисіль, фото з відкритих джерел

Про це повідомлять РБК-Україна, посилаючись на статтю "Дзеркала тижня".

Як зазначає видання, кар'єри з видобутку піску, граніту, щебеню та інших будматеріалів в структурі УЗ відносяться до філії "Центр управління промисловістю". Близько 40-50% всієї сировини йде на потреби УЗ, ще частина надходить в ринок без комерційних націнок — наприклад, для потреб будівництва доріг "Укравтодором".

На сьогодні УЗ має спецдозвіл на розробку 16 родовищ граніту, монцонітів, андезиту, діориту в Полтавській, Житомирській, Вінницькій, Кіровоградській, Черкаській, Закарпатській, Донецькій, Рівненській, Запорізькій, Львівській та Дніпропетровській областях.

Також у компанії є ще шість кар'єрів, дія спецдозволів на які або закінчилося, або не продовжена.

Більшість кар'єрів стабільно показують збитки. Так, за останніми доступними в ЗМІ даними, за 2020 рік кар'єри УЗ показали збиток в 255 млн грні ще 50 млн за перші півроку 2021 року. Приблизно з 2016-2017 років чиновники регулярно говорили про необхідність "позбутися від непрофільних активів", серед яких називали і кар'єри. Від такого розпродажу розраховували отримати в бюджет не менше 5-7 млрд грн, які планувалося реінвестувати в розвиток УЗ.

Кар'єри регулярно стають об'єктом уваги правоохоронних органів. Наприклад, в серпні 2019 року НАБУ повідомило про підозру колишньому директору Трудовського кар'єра в розтраті 1,2 млн гривень при експорті щебеню в Росію.

У лютому 2020 року СБУ виявила незаконний приватний кар'єр, організований чиновниками УЗ на 60 га землі на Житомирщині на території державного кар'єру, що належить підприємству. Збитки від шкоди навколишньому середовищу в СБУ оцінили в 1,3 млрд грн.

У квітні 2021 року Офіс генпрокурора пред'явив підозра екс-голові Центру управління промисловістю в халатності: вона "не встежили" за незаконними вибухами на одному з кар'єрів, що дозволило зловмисникам добути на об'єкті сировини на півмільярда гривень.

У 2019 повідомлялося, що доступ до кар'єрів УЗ через наближені компанії монополізувало оточення народного депутата Юрія Корявченкова. Однак, як мінімум з середини 2020 роки це вже неактуальна інформація.

За даними ДТ, за часів міністра інфраструктури Владислава Криклія, питання щебеневих кар'єрів УЗ курирував Онисим Данелія, його радник і син бізнес-партнера Юрія Кисіля по Кривому Рогу Гіоргія Данелія (балотувався від партії Саакашвілі "Рух Нових сил" в парламент 2019 року).

Всупереч тому, що сім'я Данелія займається торгівлею і ресторанним бізнесом, за фактом вони допомагають Киселю контролювати ринок "надлишків" будматеріалів, які УЗ продає за цілком ринковими цінами.

"Таким чином, крім схеми заробітку на атестації моряків, схем з дорожньо-будівельними підрядами, участі в скандалах за типом "Кріворожгейта", Кисіль вирішив" підім'яти "під себе ще й промисловий напрямок залізниці. Учасники ринку стверджують, що це стало наслідком невдалої спроби провести тіньову приватизацію кар'єрів з боку Криклій: як тільки стало зрозуміло, що розпродажі найближчим часом чекати не варто, Кисіль тут же вирішив "застовпити" за собою місце монопольного "смотрящего" над галуззю ", — йдеться в матеріалі.

Поява ексклюзивних посередників на щебеневих і гранітних кар'єрах УЗ сприяє суттєвому підвищенню цін на продукцію, а значить — здорожує будівництво об'єктів, резюмує ДТ.



Читайте Comments.ua в Google News
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.

Новини