Влада визначилася з шістьма першими платними автобанами: як можна протистояти потенційних ризиків
Як оценіваеть ці плани влади
Мінінфраструктури України має намір передати приватним інвесторам шість автомобільних доріг. Йдеться про дороги: Харків - Дніпро - Запоріжжя; трасі з Борисполя в Полтаву; Херсон - Миколаїв; Київ - Житомир - Рівне; Ягодин - Ковель - Луцьк; Дніпро - Кривий Ріг - Миколаїв. Ці ділянки стануть платними. Передбачувана ціна - 77 грн / 100 км. Як оцінюєте ці плани влади? Як можна протистояти потенційних ризиків? Експерти оцінили для порталу "Коментарі".
"Країна може втратити все, що вклала в інфраструктуру асфальтових доріг"
Директор інжинірингової компанії "Схід" Михайло Сорокін пояснює: "Якщо дорога платна, то це новозбудована дорога за кошти інвестора, який планує цю дорогу експлуатувати. Вона не повинна підміняти державну дорогу - це альтернатива. Якщо мова йде про капітальний ремонт з подальшим стягненням плати за проїзд, то це схематоз ". За словами Михайла Сорокіна, очевидно, що асфальтові дороги не справляються зі своїм завданням, особливо на тлі кліматичних змін.
"Капітальний ремонт 2-х смугової дороги коштує приблизно 30 млн гривень"
Експерт з питань транспорту і дорожньої сфери Владислав Притоманова вважає, що ми бачимо черговий репутаційний хід, а платні дороги поки не можуть окупитися.
Навіть якщо припустити, що дорогу віддадуть ідеальної після ремонту за рахунок держави, то 3 авто в хвилину - це теж дуже багато, впевнений Владислав Притоманова.
Нагадаємо, державне підприємство "Прозорро" (Prozorro) здатне адаптувати онлайн-систему для проведення тендерів по будівельним роботам для Київської об'їзної дороги (КОД). У Prozorro спростували пояснення "Укравтодору" про неможливість проведення публічних тендерів, повідомляють "Коментарі" з посиланням на заяву компанії.