Український уряд підписав Меморандум з підготовки пропозицій про здійснення державно-приватного партнерства щодо проекту будівництва та експлуатації автодороги по маршруту Краковець — Броди — Рівне.
Автобан в Україні (фото з відкритих джерел)
Оцініть плюси і мінуси проєкту. Чому він потрібен? Як можуть на цьому нагріти руки? З цими питаннями порталу "Коментарі" допоміг розібратися експерт.
Експерт з питань транспорту і дорожньої сфери Владислав Притоманов зазначає, що Меморандум підписаний між давно відомою компанією "Автомагістраль-Південь" і Укравтодором.
"Не буду уподібнюватися іншим експертам і критикувати проєкт тільки за те, що його хоче зробити лідер дорожнього картелю. Тому нумо займімось математикою", — пропонує Владислав Притоманов. — Згідно з постановою від 23 грудня 2020 р №1312, встановлено плату за 1 км. користування приватній дорогою в 2,3 євроцента. Або — 2,3 євро за 100 км. Довжина планованої ділянки — 279 км. Орієнтовна вартість капітального ремонту дороги згідно закупівель Укравтодору (а він таки не завищує ціни, так?) Становить 1,5-2 млн. Доларів США. Давайте порахуємо. Вартість будівництва = 279 помножити 1 500 000 = 418 500 000 дол. США. Для двосмугової дорог ".
За словами експерта, після 20 років концесії дорогу потрібно буде здати назад, тобто відремонтувати і містити протягом усього терміну.
"Додамо ще 50% від вартості будівництва на утримання, — продовжує Владислав Притоманова. — Будівництво та зміст = 418 500 000 418 500 000 помножити на 0,5 = 627 750 000 дол. США. Разом, тільки щоб покрити витрати на будівництво та утримання потрібно 627 750 000 долл. США".
Він також пропонує порахувати, скільки автомобілів має проїжджати кожен день протягом 20 років, щоб покрити ці витрати.
"Вартість проїзду = 279 помножити 0,023. Виходить 6,5 євро за весь шлях, або 7,7 доларів США. Кількість автомобілів для окупності = 81 525 975. Стільки автомобілів має проїхати по цій дорозі за 20 років? У рік = 4 076 299 автомобілів. В день = 11 167 автомобілів. У хвилину = 8 автомобілів. Це дуже багато. Тільки найбільш завантажені траси в Україні мають таку інтенсивність, — пояснює експерт. — Висновок: Бойко, власник Автомагістраль-Південь, повинен заморозити на кілька років 419 млн. Доларів на час будівництва, 20 років окупати його і невідомо чи окупить при такій вартості і інтенсивності руху. Отримає прибутку в невідомому розмірі, але точно менше, ніж прибутковість українських ОВДП ".
Проєкт, за словами Владислава Притоманова, нереальний навіть на рівні елементарної математики. Що за цим може стояти?
"Або разом з дорогою Бойку віддадуть придорожню землю, на якій він вибудує свою інфраструктуру — тобто стане її власником. Або держава оплатить частину ремонту, або гарантує виплати недоотриманого прибутку, або вартість будівництва доріг Укравтодором завищена на 50%. А з огляду на вагу великого будівництва в іміджі "Слуги народу", то все разом узяте, — вважає експерт. — Що в підсумку? Ніякого фінансового обґрунтування не існує — і бути не може. Український громадянин не може — і не буде — платити за проїзд по євро цінами, а дороги у нас навіть дорожче ніж в ЄС. Проект виключно піарний і навіть до технічної документації справа не дійде. Якщо ж я помиляюся і дійде, то це буде новий спосіб вичавити з податків більше прибутку для бізнесмена".
Нагадаємо, добратися з Дніпра в столицю всього за 5 годин скоро стане можливим завдяки будівництву траси Н-31 Решетилівка — Дніпро.
Читайте Comments.ua в Google News
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.