Експерт назвав основний виклик безпеки цієї осені для України

Росія може направити розлютованих мігрантів і до українського кордону

Загрози санкціями проти авіакампаній, залучених до перевезення мігрантів до Мінська, схоже, вплинули. Першою після переговорів із Польщею зреагувала Туреччина. По-перше, вона запропонувала полякам здійснити технічну перевірку системи організації перевезень Турецьких авіаліній, щоб довести, що вони не були організаторами масового перекидання спеціально відібраних мігрантів до Білорусі. По-друге, Турецькі авіалінії оголосили, що вони не прийматимуть на рейси до Мінська громадян Іраку, Сирії та Ємену. Як повідомляє портал "Коментарі", про це на своїй сторінці у Facebook пише політичний експерт Володимир Горбач.

Експерт зазначає, що є ще третій момент. Вже сьогодні "Бєлавіа" оголосила, що через рішення турецької влади вони з 12 листопада теж не зможуть приймати на рейси з Туреччини до Мінська іракців, сирійців та єменців і готові повернути кошти пасажирам.

"Туреччина відреагувала адекватно і тепер навряд чи потрапить під санкції Євросоюзу. Чого не скажеш про "Белавіа", яка може продовжувати перевозити ошуканих людей з інших аеропортів країн Близького сходу, а також російського "Аерофлоту". З останнім найцікавіше, адже ЄС навряд чи наважиться оголосити санкції проти російської авіакомпанії одночасно з "Белавіа". Хіба що у відповідь на якийсь російський демарш чи інцидент. А поки що Кремль вустами Пєскова відмежувався від вчорашньої загрози Лукашенку перекрити постачання російського газу через Білорусь", – зазначив Горбач.

Він додає, по-перше, оператором білоруської ділянки магістрального трубопроводу "Ямал-Європа", кампанією "Бєлтрансгаз", уже давно володіє "Газпром". По-друге, "Газпром" і так уже з 30 жовтня перекрив транзит газу до Польщі та далі до Німеччини цим маршрутом. Тому не слід сприймати це відмежування як ознаку деескалації конфлікту на кордонах Білорусі з Литвою та Польщею. Швидше, навпаки, у Кремлі готуються до наступного загострення та створюватимуть проблеми іншими способами. Наприклад, можуть організувати перевезення нових мігрантів залізничним транспортом із Середньої Азії як справжніх афганських біженців, так і замаскованих під них.

"Ну, і стратегічне завдання запустити "Північний потік-2" ніхто не скасовував. Заворушення чи силова ескалація на кордонах Білорусі з ЄС може бути додатковим аргументом не качати газ "Ямал-Європа". Якщо цього здаватиметься мало, можуть направити розлючених мігрантів і до українського кордону – як аргумент проти "українського транзиту". Ні, труби вони не ламатимуть, просто скажуть, що це "не гуманно" стосовно мігрантів. У поєднанні із застереженнями США про небезпеку нового збройного вторгнення російської армії в Україну це є основним викликом безпеки цієї осені", – резюмував Володимир Горбач.

Читайте також на порталі "Коментарі" – експерт назвав три причини, чому Кремль може розпочати наступ на Україну.