Зеленський підписав закон про штрафи для водіїв вантажних автомобілів: які можуть бути наслідки

Закон вводить адміністративну відповідальність за правопорушення в сфері безпеки на автомобільному транспорті

Президент Володимир Зеленський підписав Закон № 1 582-ІХ "Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо окремих питань здійснення габаритно-вагового контролю". Метою документа названо "недопущення руйнування автомобільних доріг, поліпшення стану безпеки дорожнього руху, зменшення кількості ДТП та збереження життя і здоров'я людей".

Наскільки цей крок буде ефективним? Або це чергова "годівниця"? Своєю думкою з порталом "Коментарі" поділився експерт з питань транспорту і дорожньої сфери Владислав Притоманова.

"Даний законопроєкт - черговий крок у тривалій боротьбі з перевантаженням руйнуванням доріг, викликаних ними. Це особливо актуально для портових регіонів. Кожні місяці 3 там повністю руйнується дорого від цих перевантажень", - зазначає експерт.

За його словами, в останні чотири роки пройшла сталася серія важливих нормативних змін. Починаючи від електронної форми товаро-транспортної накладної (наказ Міністерства інфраструктури) до тестової установки WIM - системи динамічного зважування транспорту.

"WIM - це ваги, які вбудовуються в дорогу і автоматично зважують і фіксують масу техніки, її габарити. І приймають рішення про штраф (чи ні). Те ж, що автоматичні фіксування швидкості, але в сенсі перевантаження. Поки такі діють лише в Київській області. Але завдяки новому законодавству і міжнародної допомоги, ми встановимо сотні WIM по всій Україні. На мою думку - це на цей час єдиний ефективний спосіб не допустити руйнування автодоріг перевантаженням ", - говорить Владислав Притоманова.

Він підкреслює, що зараз перевантажити в Україні займається два органу: Уктрансбезпека і Нацполіція.

"При цьому що один, що другий орган - абсолютно корупційна і безпорадний. Коли справа доходить до того, щоб реально працювати, а не робити показові виступи і виконувати план по штрафах, ці органи тут же "зливаються" і починають заробляти, беручи хабарі і допускаючи перевантаження. Так було десятки років тому, так залишилося і зараз. Автоматичне фіксування і нормативні акти, які зараз приймаються, дозволяти знизити людський фактор і автоматизувати процес боротьби з перевантаженням ", - упевнений експерт.

Обійти цю систему на рядовому рівні буде вкрай складно, зазначає він. Якщо це і спробують зробити, то на рівні не нижче заступника міністра, судді або головного поліцейського області. А коли знаєш, де шукати корупцію, шанс знизити її набагато вище, резюмує Владислав Притоманова.

Нагадаємо, раніше в Україні вступили в силу закони про збільшення штрафів за перевантажені фури, а також про те, що половину надходжень від них направлять в дорожній фонд.